Між рядами столів (парт) і стінами навчального приміщення дотримуються наступні встановлені відстані:
У навчальних приміщеннях звичайної прямокутної конфігурації від зовнішньої стіни до першого ряду столів (парт) - 0,6-0,7 м; від внутрішньої стіни до третього ряду столів (парт) - 0,5-0,6 м; від задньої стіни до столів (парт) - 0.4-0,5 м; від класної дошки до перших столів (парт) - 2,4 м; між рядами - 0,6-0,8 м.
У навчальних приміщеннях квадратної й поперечної конфігурації при розміщенні меблів у чотири ряди відстань від класної дошки до перших столів (парт) повинна бути не менш 3,0 м, що при довжині дошки в 4 м забезпечує "кут зору" для школярів, що сидять за першими столами (партами) у першому й четвертому рядах, не менш 35°; відстань від вікон до першого ряду столів (парт) - 0,8-1,0 м; ширина проходів між рядами - не менш 0,6 м, від останніх столів (парт) до шаф, розташованих уздовж задньої стінки приміщення - 0,9-1,0 м.
Робоча поза та її правильне формування
Важливо не тільки забезпечити робоче місце, що відповідає зросту школяра, але й привчити його зберігати під час навчальних занять найменш стомлюючу позу - сидіти глибоко на стільці, рівно тримати корпус і голову, ноги повинні бути зігнуті в тазостегновому й колінному суглобах, ступні опиратися на підлогу (підніжку), передпліччя вільно лежати на столі.
Виховувати правильну посадку у школярів необхідно з перших днів відвідування школи; для навчання школярів перших класів варто виділити спеціальний урок.
Вчитель демонструє таблицю "Правильне сидіння при письмі". Після розгляду школярами таблиці вчитель запитує, як учень (учениця) тримає голову, руки, як опирається на спинку парти (стільця), де перебувають ноги.
При письмі школяр опирається об спинку парти (стільця) попереком, при поясненні вчителя - сидить більш вільно, опирається об спинку парти (стільця) не тільки крижово-поперекової, але й підлопатковою частиною спини. Учитель після пояснення й показу правильної посадки, просить школярів усього класу сісти правильно й, обходячи клас, поправляє якщо буде потреба їхню позу.
Вироблення певної навички досягається не тільки поясненням, підкріпленим показом й систематичним повторенням. Для вироблення навички правильної посадки вчитель повинен повсякденно контролювати правильність пози школярів під час занять. Роль учителя у вихованні в учнів правильної посадки особливо велика протягом перших трьох-чотирьох років навчання в школі, коли в них формується ця навичка; при цьому не слід забувати й у наступні роки навчання.